Jarosław Walczuk
|
Stanowisko:Wójt Gminy Telefon:825686016 Email: Obowiązki:
- Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację powierzonych im zadań.
- Do wyłącznej kompetencji Wójta należy:
- 1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
- 2) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem,
- 3) wykonywanie uchwał Rady oraz przedkładanie na sesję sprawozdań z ich wykonania,
- 4) prowadzenie gospodarki finansowej Gminy,
- 5) projektowanie i realizacja strategii rozwoju Gminy,
- 6) określanie polityki kadrowej i płacowej,
- 7) ustalanie zakresów czynności i odpowiedzialności dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych w Urzędzie oraz zatwierdzanie zakresów czynności pozostałych pracowników,
- 8) dokonywanie ocen kwalifikacji kadry kierowniczej Urzędu,
- 9) udzielanie pełnomocnictw procesowych,
- 10) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością,
- 11) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz pracowników,
- 12) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy,
- 13) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, Zastępcy wójta, Sekretarza, Skarbnika oraz pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych,
- 14) rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- 15) wydawanie w formie zarządzenia przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki,
- 16) kierowanie działaniami prowadzonymi na terenie Gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej,
- 17) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych ustawami, uchwałami Rady oraz regulaminem do kompetencji Wójta.
- Wójt sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
- 1) Zastępcy wójta,
- 2) Sekretarza,
- 3) Referatu Organizacyjnego,
- 4) Referatu Finansowego,
- 5) Referatu Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki,
- 6) Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego,
- 7) Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych,
- 8) Inspektora Ochrony Danych,
- 9) Gminnego Komendanta Ochrony Przeciwpożarowej,
- 10) Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie,
- 11) Zakładu Usług Komunalnych w Rudzie-Hucie Sp. z o. o.
- 12) Gminnego Ośrodka Kultury w Rudzie-Hucie,
- 13) Biblioteki Publicznej Gminy Ruda-Huta,
- 14) Referatu Podatków i Opłat.
|
0 |
|
2 |