Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ruda-Huta

Logo - Urząd Gminy Ruda-Huta

Sekretarz Gminy

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Agnieszka Woszczewska Stanowisko:Sekretarz Gminy
Telefon:825444365
Email:
Obowiązki:
  1. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
    • 1) pełnienie, z upoważnienia Wójta, funkcji kierownika Urzędu,
    • 2) kierowanie pracą stanowisk pracy ds. obsługi rady i gminnego komendanta ochrony przeciwpożarowej,
    • 3) zapewnienie właściwej organizacji pracy urzędu oraz realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi,
    • 4) opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego, statutu Gminy, statutów sołectw i projektów zmian tych aktów,
    • 5) nadzór nad opracowywaniem materiałów wnoszonych pod obrady Rady,
      6) dbałość o poprawność formalno – prawną przygotowywanych decyzji i zarządzeń Wójta,
    • 7) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
    • 8) opracowywanie projektów zakresów czynności dla kierowników referatów i innych osób bezpośrednio podległych wójtowi,
    • 9) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu,
    • 10) koordynacja zadań związanych z oceną kwalifikacyjną pracowników samorządowych.
    • 11) organizacja miejsc pracy i nadzór nad zatrudnieniem bezrobotnych w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych, organizacja i prowadzenie stażów absolwenckich,
    • praktyk studenckich i uczniowskich,
    • 12) realizacja spraw związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
    • 13) prowadzenie kontroli wewnętrznych,
    • 14) organizacja i koordynacja realizacji zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów, referendów i spisów,
    • 15) nadzór nad realizacją zadań związanych z przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych,
    • 16) koordynacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej,
    • 17) koordynacja działań w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania spraw indywidualnych interesantów oraz skarg i wniosków.
  2. Sekretarz bezpośrednio nadzoruje pracę Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie.
  3. Sekretarz nadzoruje merytoryczną realizację zadań na stanowiskach pracy:
    1. w zakresie spraw organizacyjnych:
      • a) kompletowanie protokołów i wystąpień pokontrolnych, kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
      • b) koordynowanie spraw dotyczących wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta, samorządowych, jednostek pomocniczych Gminy i referendów,
      • c) opracowywanie projektów uchwał dotyczących m.in. statutu Gminy, regulaminu organizacyjnego Urzędu, statutów sołectw,
      • d) organizowanie wykonywania sądowej kary ograniczenia wolności.
    2. w zakresie spraw kadrowych i socjalnych:
      • a) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych z zatrudnieniem pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
      • b) kompletowanie dokumentacji w sprawach rentowych i emerytalnych pracowników,
      • c) prowadzenie spraw związanych z dyscypliną i czasem pracy,
      • d) organizowanie szkolenia pracowników i doskonalenia zawodowego kadr Urzędu,
      • e) współpraca z referatem finansowym w sprawie wynagrodzeń pracowników oraz etatyzacji Urzędu,
      • f) prowadzanie spraw związanych z gospodarowaniem środkami funduszu świadczeń  socjalnych,
    3. w zakresie obsługi Rady oraz jednostek pomocniczych Gminy:
      • a) przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów na sesje Rady,
      • b) nadzór nad terminowym przygotowaniem przez kierowników referatów i kierowników jednostek organizacyjnych materiałów na sesję Rady, posiedzenia komisji Rady oraz odpowiedzi na interpelacje, wnioski radnych i wnioski komisji,
      • c) protokołowanie sesji oraz prowadzenie rejestru uchwał i protokołów sesji Rady,
      • d) przyjmowanie od radnych pisemnych interpelacji i nadawanie im biegu,
      • e) prowadzenie ewidencji obecności radnych na sesji Rady i posiedzeniach komisji, organizowanie współpracy pomiędzy Radą a jednostkami pomocniczymi Gminy,
      • f) organizowanie obiegu informacji między radnymi a organami Gminy,
      • g) przygotowanie strony technicznej posiedzeń komisji Rady oraz gromadzenie dokumentacji z działalności poszczególnych komisji, kierowanie projektów uchwał Rady do zaopiniowania przez komisje Rady,
      • h) przekazywanie Wójtowi wniosków z posiedzeń komisji,
      • i) przedstawianie przewodniczącemu Rady protokołów z posiedzeń komisji i nadawanie biegu wnioskom i postulatom,
      • j) obsługa kancelaryjna działalności przewodniczącego Rady,
      • k) prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg rozpatrywanych przez Radę,
      • l) organizowanie spotkań z sołtysami oraz koordynacja i prowadzenie dokumentacji z zakresu zebrań wiejskich,
      • m) prowadzenie i koordynacja zadań gminy w zakresie określonym ustawą o funduszu sołeckim.
    4. w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
      • a) prowadzenie spraw z zakresu bhp i ppoż. w Urzędzie,
      • b) prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
      • c) organizowanie szkoleń w dziedzinie bhp przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń okresowych,
      • d) organizowanie profilaktycznych lekarskich badań pracowników.
    5. w zakresie zamówień publicznych:
      • a) stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi i dostawy,
      • b) koordynowanie pracy komórek organizacyjnych urzędu w zakresie udzielania zamówień publicznych,
      • c) realizacja zadań związanych powołaniem komisji przetargowych, przygotowaniem i przeprowadzeniem przetargów,
      • d) przygotowywanie i dystrybucja materiałów przetargowych,
      • e) zamieszczanie ogłoszeń o przetargach w BIP, w BZP, na stronie internetowej urzędu oraz na tablicy ogłoszeń urzędu,
      • f) wykonywanie zadań wynikających ze złożonych odwołań i skarg,
      • g) przygotowywanie projektów umów i aneksów do umów zawieranych w wyniku rozstrzygnięć przetargowych,
      • h) prowadzenie rejestru zamówień publicznych i umów,
      • i) planowanie i rozliczanie zamówień publicznych.
    6. w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
      • a) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
      • b) obsługa organizacyjno-kancelaryjna zarządów ochotniczych straży pożarnych,
      • c) prowadzenie rejestru jednostek OSP,
      • d) obsługa zebrań strażackich,
      • e) opracowywanie projektu wydatków budżetu Gminy związanych z utrzymaniem OSP,
      • f) nadzór nad utrzymaniem i konserwacją sprzętu OSP,
      • g) rozliczanie kierowców i konserwatorów sprzętu z paliwa i innych środków podlegających zużyciu,
      • h) remonty i modernizacje budynków OSP,
      • i) utrzymanie sprawności bojowej OSP - prowadzenie ćwiczeń w tym zakresie,
      • j) współdziałanie z jednostkami Państwowej Straży Pożarnej w zakresie realizacji zadań ppoż.
    7. w zakresie prowadzenia archiwum Urzędu:
      • a) gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie oraz odpowiednie zabezpieczanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej w archiwum zakładowym,
      • b) klasyfikowanie, kwalifikowanie, brakowanie dokumentacji oraz przekazywanie materiałów archiwalnych właściwym archiwom państwowym,
      • c) przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego po upływie terminu ustalonego w obowiązujących przepisach.
0 2