Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Ruda-Huta

Logo - Urząd Gminy Ruda-Huta

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko ds. podatków i opłat

Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Ruda-Huta ul. Niepodległości 44 22-110 Ruda-Huta
Data ogłoszenia
2025-02-20
Termin składania dokumentów
2025-03-04
Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne - konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. ukończone 18 lat, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. wykształcenie wyższe,
  4. co najmniej 2 letni staż pracy w administracji publicznej,
  5. niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,
  7. znajomość ustaw: ordynacja podatkowa, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o podatkach i opłatach lokalnych, o opłacie skarbowej, o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o samorządzie gminnym, o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych,
  8. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na omawianym stanowisku, 
  9. nieposzlakowana opinia.


Wymagania dodatkowe (preferowane) – pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku:

  1. doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
  2. komunikatywność,
  3. umiejętność pracy w zespole, jak i na samodzielnym stanowisku,
  4. umiejętność organizowania pracy własnej,
  5. znajomość programów komputerowych i systemów operacyjnych.
Zakres obowiązków
  1. Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych.
  2. Przyjmowanie informacji podatkowych i informacji o zmianach stanu posiadanych nieruchomości oraz oświadczeń składanych przez podatników.
  3. Wprowadzanie zmian dotyczących wymiaru podatków na podstawie dokumentów przesyłanych przez Wydział Geodezji, Kartografii i gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Chełmie, biura notarialne i składanych przez podatników.
  4. Przygotowywanie decyzji podatkowych (nakazów płatniczych i decyzji zmieniających) w zakresie ww. podatków.
  5. Dokonywanie bieżącej weryfikacji danych zawartych w ewidencji podatkowej przez porównanie z danymi ewidencji geodezyjnej gruntów.
  6. Przeprowadzanie kontroli podatkowych, w tym weryfikacja w terenie danych z dokumentacji składanej przez podatników.
  7. Przyjmowanie wniosków w sprawie ulg i zwolnień podatkowych oraz ulg w zapłacie podatków oraz opracowywanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.
  8. Przeprowadzanie inwentaryzacji kont podatników.
  9. Przygotowywanie projektów uchwał podatkowych oraz informacji o podatku leśnym i rolnym dla Rady Gminy oraz projektów zarządzeń Wójta Gminy.
  10. Przygotowywanie i składanie: informacji i sprawozdań SP-1 oraz z zakresu ww. podatków, informacji o pomocy publicznej i de minimis w rolnictwie i dla przedsiębiorców, sprawozdań dla GUS.
  11. Ewidencja, oznaczanie, wydawanie oraz rozliczanie kwitariuszy przychodowych K-103. 
  12. Prowadzenie księgowości analitycznej (przypis, odpis, wpłaty, zwroty) w zakresie pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i decyzji na zajęcie pasa drogi gminnej.
  13. Sporządzanie informacji dla Referatu Finansowego o należnościach sołtysów z tytułu inkasa podatków.
  14. Rozliczanie sołtysów – inkasentów podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych.
Wymagane dokumenty
  1. List motywacyjny.
  2. Życiorys zawodowy (CV) z opisem dotychczasowego przebiegu zatrudnienia oraz z informacjami na temat wykształcenia (bez zdjęć).
  3. Kserokopie dokumentów (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata) potwierdzających:
    a )wykształcenie,
    b) staż pracy (np. świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu),
    c) posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplomy, zaświadczenia, certyfikaty).
  4. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
  5. Oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiające zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
  6. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania 
    z pełni praw publicznych.
  7. Oświadczenie, o nie skazaniu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  8. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z podpisaną klauzulą informacyjną RODO.
  9. Kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez kandydata.

W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów przedstawionych dokumentów.

Warunki pracy
  1. Wymiar czasu pracy: 1 etat – pełny wymiar czasu pracy (40 godzin tygodniowo);
  2. Godziny czasu pracy: poniedziałek do 9.00 do 17.00; wtorek – piątek od 7.30 do 15.30;
  3. Miejsce pracy – Urząd Gminy Ruda-Huta, ul. Niepodległości 44;
  4. Informacja o warunkach pracy na stanowisku: praca na stanowisku komputerowym, wymagająca umiejętności systematycznego realizowania spraw oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz klientem zewnętrznym, w pomieszczeniu biurowy wielostanowiskowym, przy oświetleniu sztucznym i naturalnym, budynek wielopiętrowy wyposażony w windę.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w styczniu 2025 r. był niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i nazwiska kandydata wraz z adresem i dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. podatków i opłat” w sekretariacie Urzędu, lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta, w terminie do dnia 4 marca 2025 r. do godz. 15.30.

Dodatkowych informacji udziela sekretarz gminy w siedzibie Urzędu lub telefonicznie pod nr tel. 82 544 43 65.

Uwagi
  1. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane; o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu;
  2. Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: 
    - pierwszy etap, sprawdzanie ofert pod względem formalno-prawnym, bez udziału kandydatów 
    - drugi etap – komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną;
  3. Sekretarz gminy będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze w ciągu 3 dni roboczych od daty upływu terminu składania dokumentów.
  4. Otrzymane dokumenty nie będą odsyłane.
  5. Informacja o wyniku naboru zamieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Ruda-Huta (http://ugrudahuta.bip.lubelskie.pl /) oraz na tablicy informacyjnej siedziby Urzędu Gminy w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 44.

Klauzula informacyjna RODO

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta jest: Wójt Gminy Ruda-Huta, z siedzibą przy ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Ruda-Huta, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta za pośrednictwem adresu e-mail: iod@ruda-huta.pl
  3. Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Ruda-Huta - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
    a) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
    b) wypełnienia zadania realizowanego w interesie publicznym ciążącym na Administratorze lub w ramach sprawowania powierzonej władzy publicznej,
    c) realizacji zawartych umów,
    d) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
    a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
    b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Ruda-Huta i przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Ruda-Huta.
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
    a) prawo dostępu do danych osobowych,
    b) prawo żądania sprostowania/poprawienia danych osobowych,
    c) prawo żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych bezpodstawnie; informujemy, że w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie,
    d) prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
    e) prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuacje – w przypadkach, gdy przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu,
    f) prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas swoich danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie Pani/Pana zgody,
    g) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
  9. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
  11. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Wybrany kandydat
Michał Tymura – zam. w miejscowości Chełm

Uzasadnienie wyboru
Pan Michał Tymura uczestniczył w postępowaniu dotyczącym naboru na przedmiotowe stanowisko, spełniając wymagania formalne i merytoryczne określone w ogłoszeniu o naborze. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej wykazał się szeroką wiedzą w zakresie zagadnień przewidzianych do realizacji na stanowisku urzędniczym objętym naborem, zaprezentował predyspozycje, umiejętności oraz doświadczenie, które rokują należyte wykonywanie powierzonych zadań na stanowisku ds. podatków i opłat. Ponadto zaprezentował się, jako osoba komunikatywna, dobrze identyfikująca się z zakresem obowiązków wskazanym dla tego stanowiska, co zdaniem Komisji zapewni szybkie wdrożenie się do pracy i prawidłową realizację powierzonych zadań.
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Jarosław Walczuk
Dodano do BIP dnia 20-02-2025 14:02:29