stanowisko ds. podatków i opłat
Wymagania niezbędne - konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie,
- ukończone 18 lat, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- wykształcenie wyższe,
- co najmniej 2 letni staż pracy w administracji publicznej,
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań,
- znajomość ustaw: ordynacja podatkowa, o podatku rolnym, o podatku leśnym, o podatkach i opłatach lokalnych, o opłacie skarbowej, o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, o samorządzie gminnym, o dostępie do informacji publicznej, o ochronie danych osobowych,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na omawianym stanowisku,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania dodatkowe (preferowane) – pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku:
- doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole, jak i na samodzielnym stanowisku,
- umiejętność organizowania pracy własnej,
- znajomość programów komputerowych i systemów operacyjnych.
- Dokonywanie wymiaru podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych.
- Przyjmowanie informacji podatkowych i informacji o zmianach stanu posiadanych nieruchomości oraz oświadczeń składanych przez podatników.
- Wprowadzanie zmian dotyczących wymiaru podatków na podstawie dokumentów przesyłanych przez Wydział Geodezji, Kartografii i gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Chełmie, biura notarialne i składanych przez podatników.
- Przygotowywanie decyzji podatkowych (nakazów płatniczych i decyzji zmieniających) w zakresie ww. podatków.
- Dokonywanie bieżącej weryfikacji danych zawartych w ewidencji podatkowej przez porównanie z danymi ewidencji geodezyjnej gruntów.
- Przeprowadzanie kontroli podatkowych, w tym weryfikacja w terenie danych z dokumentacji składanej przez podatników.
- Przyjmowanie wniosków w sprawie ulg i zwolnień podatkowych oraz ulg w zapłacie podatków oraz opracowywanie decyzji administracyjnych w tym zakresie.
- Przeprowadzanie inwentaryzacji kont podatników.
- Przygotowywanie projektów uchwał podatkowych oraz informacji o podatku leśnym i rolnym dla Rady Gminy oraz projektów zarządzeń Wójta Gminy.
- Przygotowywanie i składanie: informacji i sprawozdań SP-1 oraz z zakresu ww. podatków, informacji o pomocy publicznej i de minimis w rolnictwie i dla przedsiębiorców, sprawozdań dla GUS.
- Ewidencja, oznaczanie, wydawanie oraz rozliczanie kwitariuszy przychodowych K-103.
- Prowadzenie księgowości analitycznej (przypis, odpis, wpłaty, zwroty) w zakresie pozwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i decyzji na zajęcie pasa drogi gminnej.
- Sporządzanie informacji dla Referatu Finansowego o należnościach sołtysów z tytułu inkasa podatków.
- Rozliczanie sołtysów – inkasentów podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości od osób fizycznych.
- List motywacyjny.
- Życiorys zawodowy (CV) z opisem dotychczasowego przebiegu zatrudnienia oraz z informacjami na temat wykształcenia (bez zdjęć).
- Kserokopie dokumentów (potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata) potwierdzających:
a )wykształcenie,
b) staż pracy (np. świadectwa pracy, zaświadczenie o zatrudnieniu),
c) posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplomy, zaświadczenia, certyfikaty). - Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiające zatrudnienie na stanowisku urzędniczym.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania
z pełni praw publicznych. - Oświadczenie, o nie skazaniu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z podpisaną klauzulą informacyjną RODO.
- Kserokopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez kandydata.
W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów przedstawionych dokumentów.
- Wymiar czasu pracy: 1 etat – pełny wymiar czasu pracy (40 godzin tygodniowo);
- Godziny czasu pracy: poniedziałek do 9.00 do 17.00; wtorek – piątek od 7.30 do 15.30;
- Miejsce pracy – Urząd Gminy Ruda-Huta, ul. Niepodległości 44;
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku: praca na stanowisku komputerowym, wymagająca umiejętności systematycznego realizowania spraw oraz bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz klientem zewnętrznym, w pomieszczeniu biurowy wielostanowiskowym, przy oświetleniu sztucznym i naturalnym, budynek wielopiętrowy wyposażony w windę.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych w styczniu 2025 r. był niższy niż 6%.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem imienia i nazwiska kandydata wraz z adresem i dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. podatków i opłat” w sekretariacie Urzędu, lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta, w terminie do dnia 4 marca 2025 r. do godz. 15.30.
Dodatkowych informacji udziela sekretarz gminy w siedzibie Urzędu lub telefonicznie pod nr tel. 82 544 43 65.
- Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane; o zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu;
- Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach:
- pierwszy etap, sprawdzanie ofert pod względem formalno-prawnym, bez udziału kandydatów
- drugi etap – komisja rekrutacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną; - Sekretarz gminy będzie informował (telefonicznie lub drogą elektroniczną) o poszczególnych etapach i czynnościach naboru wyłącznie kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze w ciągu 3 dni roboczych od daty upływu terminu składania dokumentów.
- Otrzymane dokumenty nie będą odsyłane.
- Informacja o wyniku naboru zamieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Ruda-Huta (http://ugrudahuta.bip.lubelskie.pl /) oraz na tablicy informacyjnej siedziby Urzędu Gminy w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 44.
Klauzula informacyjna RODO
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta jest: Wójt Gminy Ruda-Huta, z siedzibą przy ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta.
- Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Ruda-Huta, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Urzędzie Gminy Ruda-Huta za pośrednictwem adresu e-mail: iod@ruda-huta.pl
- Administrator danych osobowych – Wójt Gminy Ruda-Huta - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze,
b) wypełnienia zadania realizowanego w interesie publicznym ciążącym na Administratorze lub w ramach sprawowania powierzonej władzy publicznej,
c) realizacji zawartych umów,
d) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody. - W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Ruda-Huta i przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Wójt Gminy Ruda-Huta. - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych,
b) prawo żądania sprostowania/poprawienia danych osobowych,
c) prawo żądania usunięcia danych osobowych przetwarzanych bezpodstawnie; informujemy, że w zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie,
d) prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
e) prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuacje – w przypadkach, gdy przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie usprawiedliwionego interesu,
f) prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od nas swoich danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie Pani/Pana zgody,
g) prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych. - W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
- W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
- Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Dodano do BIP dnia 20-02-2025 14:02:29